Aan alle reacties op social media te zien wordt ons werk gewaardeerd!

Nieuws afbeelding 5-10-2022

Deze heren hebben een goed excuus om de hele dag op hun mobiel te zitten; de communicatie commissie. Nico Aarsbergen en Marcel Wiesenfeld, zij zorgen voor het posten van nieuws over ons clubje op Facebook en Instagram van MHC Krimpen. Maar ook voor een groot aantal van de mails die jullie ontvangen.

Nico kwam in 2013 bij de club omdat de oudste op hockey ging. Inmiddels zit hij in JB1 en Nico’s jongste zoon in JC1. "Na het plotseling vertrek van de coaches van het team van de oudste in 2016 ben ik coach geworden van dat team, en later ook bij mijn jongste zoon trainer/manager/coach geweest, en zo dus meer betrokken geraakt bij de club en de sport”, aldus Nico over zijn eerste stappen in het vrijwilligerswerk voor de club. "In 2018 ben ik zelf ook gaan hockeyen bij de trimmers, een team waar gezelligheid voorop staat en wie mijn hockeyskills nu ziet kan bevestigen dat gezelligheid inderdaad altijd het belangrijkste is geweest”, vervolgt Nico zijn verhaal met een grote grijns op z’n gezicht. Sinds kort is Nico overigens ook actief als barhoofd. Een bezige bij dus!

Nico gaat verder: "In 2017 is de prille basis gelegd voor de huidige communicatiecommissie, toen hebben we met het vorige bestuur nog de website zoals jullie die nu kennen opgezet en ingericht. Vandaar uit werd eigenlijk alles gecommuniceerd en pas vanaf 2018, toen Marcel ook de commissie kwam versterken, zijn we veel actiever geworden op social media als Facebook en Instagram. We zien ook dat we daarmee veel meer leden bereiken. Daarnaast gebruiken we e-mail voor onderwerpen waarvan we zeker willen weten dat iedereen ze ziet. Het doel is om zo veel mogelijk te informeren over wat er binnen de club gebeurd, daarom hebben we ook nauwe banden met de meeste coaches om ons zo nu en dan van info te voorzien.”

Marcel is bij MHC Krimpen gekomen vanwege z’n dochter, maar was tussen z’n 10e en 21e zelf speler. Daarom werd hij zelf ook trainingslid en speler bij de Trimmers. "Tijdens een ALV werd aangegeven, dat er hulp nodig was in de communicatie commissie, ik gaf aan dat ik wel wilde helpen en zo zat Nico ineens met mij opgescheept”, aldus Marcel, die met Nico inmiddels ook een mooie vriendschap heeft opgebouwd. Daarnaast gaf Marcel ook enkele jaren training aan het team van z’n dochter, maar toen zij besloot te gaan voetballen, leek de trainerscarrière voorbij. Echter bleek dat het team waarin de dochter van goede vrienden speelt, geen trainer had en zo stond Marcel ineens die meiden te trainen. En dat inmiddels al enkele jaren, terwijl er dit seizoen nog een ander team bij is gekomen.

"Het fijne aan zowel de communicatie commissie als ook het geven van trainingen is dat ik dit samen met andere vrijwilligers doe. Ik móet dus niet altijd aan staan voor de club. We verdelen de taken en als het niet uitkomt, dan pakt Nico het op en andersom natuurlijk ook. Ook bij de trainingen is het fijn, dat ik dit samen met Marieke(ook geen kinderen in de teams die we trainen) kan doen, maar hier sluiten soms ook ouders aan, want 30 puberende meiden een training geven is soms best druk.”, geeft Marcel aan over z’n vrijwilligerswerk, "Hoe leuk is het als na een training de meiden met blije koppies naar huis gaan, of als je positieve reacties krijgt op een leuk bericht dat we net geplaatst hebben. En dat voor ons cluppie en vooral alle leden.”

Nico deelt deze mening: "Het mooie van deze vrijwillerstaak is dat je het meeste kunt doen op het moment dat je zelf goed uitkomt en vanaf de plek waar je op dat moment bent. Daarnaast is het heel zichtbaar wat je doet en aan jullie reacties te zien op social media wordt het erg gewaardeerd. Met name in de Corona periode hebben we veel energie gestoken in het blijven informeren over wat er op de club gebeurde, omdat veel mensen er langere periodes niet mochten komen. Het was mooi te zien dat de jeugd coaches en trainers toch meerdere malen per week iets konden organiseren voor de teams.”

Tot slot wil Marcel nog iets delen met de leden: "Maar uiteindelijk hebben we hulp van alle leden en ouders van jeugdleden nodig; deel met ons foto’s van de wedstrijden, leuke feitjes, een wedstrijdverslag of andere leuke MHC Krimpen gerelateerde zaken.” En Nico vult aan: "Iedereen is welkom als vrijwilliger; doe wat voor de club, het is vooral erg leuk, het wordt gewaardeerd en voor je het weet maken wij een mooi verhaal over jou als vrijwilliger, wie wil dat nou niet!?”

Heb je iets leuk om te delen: [email protected]

Peter de Jonge

5-10-2022 @ 17:51:12 |goed verhaal, top bezig, mannen