Welkom bij de Mixed Hockey Club Krimpen!

Al sinds 27 oktober 1970 zijn wij een gezellige familiehockeyclub in Krimpen aan den IJssel. MHC Krimpen biedt voor alle leeftijden vanaf 5 jaar mogelijkheden tot hockeyen.
Op dit moment hebben we ruim 370 leden en dit aantal groeit ieder jaar nog wat door. MHC Krimpen beschikt over twee zand-ingestrooide kunstgrasvelden.In 2017 is ons clubhuis volledig gerenoveerd.

Junioren

MHC Krimpen heeft een vitale jeugdafdeling, ondersteund door enthousiaste begeleiders, die de kinderen trainen, coachen en de praktische zaken rond de competitie regelen. De begeleiders zijn veelal ouders en oudste jeugd leden die door zowel de KNHB (Koninklijke Nederlandse Hockey Bond) als door onze eigen club zijn opgeleid. De rol van de ouders is van groot belang om van het jeugdhockey een sportief spel te maken, langs de lijn ondersteunen zij hun kinderen met zorg, aanmoediging, peptalk en lekkers in de rust.

Jongste Jeugd F-E (5 tot 10 jaar)
Voor jongens en meisjes vanaf de leeftijd van 5 jaar, biedt MHC Krimpen de mogelijkheid om wekelijks op woensdagmiddag spelenderwijs kennis te maken met de beginselen van het hockeyspel.
De jongste jeugd traint wekelijks, en op zaterdag worden wedstrijdjes tegen teams uit de regio gespeeld.

Ieder jaar organiseert de KNHB de ‘Jongste Jeugddag’ een toernooidag aan het einde van het seizoen voor de F en E jeugd, en sinds 2016 organiseert MHC Krimpen samen met andere hockeyclubs uit de regio de IJsselcup, als start van het seizoen voor de F en E Jeugd.

Jeugd D-C-B-A (11 tot 17+ jaar)
Junioren vanaf 11 jaar trainen wekelijks twee keer onder begeleiding van enthousiaste (professionele) trainers en coaches. Op zaterdag spelen ze wedstrijden tegen elftallen uit de regio. In het seizoen worden met regelmaat toernooien georganiseerd voor de verschillende teams. Eén van de sportieve hoogtepunten voor de A-junioren is het Maidenhead toernooi. Niet alleen spelen onze oudste junioren in dit prestigieuze toernooi tegen drie Engelse clubs, ook worden er vriendschappen gesmeed voor het leven.

Senioren

Voor de senior spelers (vanaf 18 jaar) zijn meerdere teams actief op verschillende ambitieniveaus. De Heren en Damesteams spelen competitie met als doel promotie naar een hogere klasse. De dames trimhockeyteams trainen enthousiast om de conditie op peil te houden. De veteranen (40+) spelen op zondag competitie en de veterinnen op dinsdag.

Overige activiteiten

Naast trainingen en wedstrijden organiseert MHC Krimpen gezellige nevenactiviteiten voor jong en oud, meestal beroemd soms berucht... borrels, barbecues, thema disco’s, sinterklaasfeesten….. Ook een groot succes zijn het Zomeravondhockey en het gezellige jaarlijkse familietoernooi!

Vrijwilligers

De inzet van vrijwilligers is onmisbaar om de club te laten zijn wie ze is. Een grote groep leden van jong en oud zet zich dan ook enthousiast, onder het motto "Vrijwillig maar niet vrijblijvend” op verschillende manieren in: coaching, training, organisatie, barhoofden, bestuur, technische zaken, onderhoud, sponsoring, inkoop etc. MHC Krimpen is altijd op zoek naar extra vrijwilligers, immers vele handen maken licht werk. Als je zelf ook je steentje wil bijdragen (op welke manier dan ook), aarzel niet om het bestuur te benaderen via [email protected]. Houd ook de website in de gaten voor oproepen voor bepaalde vrijwilligersfuncties.

Kennismaken met MHC Krimpen?

Ben je nieuwsgierig geworden naar deze sportieve en gezellige club en of wil je of je kind(eren) kennis maken met hockey? Kom een keer kijken of vrijblijvend meetrainen! De jongste jeugd traint op woensdagmiddag. Kijken kan altijd! Geïnteresseerden kunnen een aantal proeftrainingen volgen. Sticks, bitjes en scheenbeschermers kunnen we voor uw kind verzorgen tijdens deze proeftrainingen, je hoeft dus niet direct speciale spullen aan te schaffen. Voor meer informatie neemt u contact op met de Technische Commissie, via email: [email protected].

Wij zien u graag binnenkort bij MHC Krimpen!