Coronarichtlijnen leden & bezoekers 2020

Nieuws afbeelding 9-9-2020

Beste leden en bezoekers,

Momenteel hebben we nog steeds te maken met maatregelen omtrent Corona. Elke hockeyvereniging heeft hiervoor zijn eigen regels opgesteld welke hier en daar zullen verschillen. Ook binnen MHC Krimpen hebben we maatregelen getroffen en om te zorgen dat iedereen op de hoogte is hebben we de belangrijkste hieronder toegelicht.

QR-code

Alle bezoekers op onze hockeyvereniging (ook eigen leden) dienen zich te registreren via een QR-code. De QR code is zichtbaar in- en het clubhuis opgehangen. Teams welke van buiten Krimpen bij ons een wedstrijd spelen dienen zich te registeren. We vragen de coaches en/of managers van de teams de tegenstander hierbij helpen!

Maatregelen buiten het clubhuis

Op het terrein van Krimpen is voldoende ruimte om anderhalve meter te waarborgen en er zijn zoveel mogelijk looproutes aangemaakt. Op deze manier loop je elkaar niet tegemoet (eenrichtingsverkeer op smalle stukken) en is het mogelijk afstand te houden. Ook op de tribune of als toeschouwer naast het veld is de 1,5m afstand van niet-gezinsleden belangrijk. Let hierop en spreek elkaar hier ook op aan als dit niet gehandhaafd wordt!

Maatregelen in het clubhuis

In het clubhuis zijn looproutes aangegeven en daarnaast is met posters aangegeven welke maatregelen er gelden. Verder geldt dat we zo min mogelijk mensen in het clubhuis willen hebben, zorg dus dat het niet te druk is binnen en blijf ook niet binnen hangen. Verder is desinfectie materiaal in het clubhuis beschikbaar. Meubilair in het clubhuis mag niet verplaatst worden en alleen barpersoneel mag achter de bar komen.

De 1,5m afstandsregel geldt verder uiteraard ook in het clubhuis. Let dus in kleedkamers en bij de bar op of dit het geval is. Ook na wedstrijden is het belangrijk dat teams niet op een kluitje bij elkaar zitten. In het clubhuis is hiervoor weinig tot geen ruimte, dus verzoeken we jullie zoveel mogelijk buiten plaats te nemen.

Toeschouwers en bezoekers

Op onze vereniging geldt een maximum van 250 aanwezigen. Voor dergelijke aantallen hebben we in de buitenruimte genoeg plek. Echter wanneer het weer straks minder wordt kan dit een probleem vormen. Ons clubhuis is simpelweg niet groot genoeg om iedereen toe te laten én 1,5emeter te waarborgen. Wij stellen vooralsnog geen maximum aan het aantal toeschouwers/bezoekers per team, maar vragen jullie wel om de regels na te leven en het gezonde verstand te gebruiken.

Het aantal toeschouwers en bezoekers wat bij andere verenigingen welkom is kan echter variƫren. Bekijk dus altijd goed welke regels er bij de betreffende club gelden.

Mondkapjes als je bij elkaar in de auto zit

Rij je met elkaar mee in de auto? Dan adviseren wij het dragen van een mondkapje door alle inzittenden (vanaf 13 jaar).

Samen sterk

Wij vinden het belangrijk dat MHC Krimpen een veilige plek is voor iedereen. Dit kunnen we alleen bereiken als iedereen zich aan de maatregelen houdt en zijn/haar gezond verstand gebruikt. Let ook goed op de regels van het RIVM, blijf thuis als dit nodig is en trek aan de bel bij vragen en/of opmerkingen ([email protected]).De komende weken zal de drukte toenemen. Er kunnen dan ook aanvullende richtlijnen komen.