Zaalnieuwsbrief van de bond

7-12-2011

Aanstaand weekend (10 en 11 december) start de zaalcompetitie.

Reden voor het uitbrengen van een korte Nieuwsbrief.

Wij wensen iedereen een mooie, spannende en sportieve zaalcompetitie toe!

Wijzigingen in poules, wedstrijdschema’s, standenmotor is leidend.

Door enkele “last-minute” terugtrekkingen hebben wij de afgelopen weken nog diverse wijzigingen moeten doorvoeren. De standenmotor zaal is altijd het meest actueel.

Wijs coaches en aanvoerders erop dat er incidenteel wijzigingen kunnen voorkomen en dat het dus noodzakelijk is de standenmotor regelmatig en tijdig te raadplegen.

Wetenswaardigheden van diverse hallen

Met betrekking tot enkele hallen hebben wij enige aanvullende informatie gekregen. Wij verzoeken jullie de informatie over te brengen aan de teams die in deze hallen spelen

Houtrust, Den Haag: Keepersuitrustingen mogen absoluut géén metalen gespen hebben. Ook afgeplakt wordt dit door de beheerder NIET geaccepteerd!!

Metazet trainingscentrum, Wateringen: betreft een tot sporthal omgebouwde bedrijfshal en is dus van buiten niet direct herkenbaar als sporthal. De hal bevindt zich achter een leegstaande showroom; er is toegezegd dat er een bord met “huis”nummer (6) en “hockey” wordt opgehangen.

In deze hal is geen horeca-gelegenheid, wel zijn er drank- en snoepautomaten. Muntgeld meenemen dus!

Sosef, Honselersdijk: op zaterdag is de kantine geopend en wordt deze, behalve door gebruikers sporthal, ook gebruikt door de aangrenzende voetbalclub. Op zondag is de kantine gesloten maar is de ontvangstruimte geopend voor alle gebruikers van de Sosefhal, waar koffie, thee, frisdrank, koek en zoetwaar te koop zijn en is er een EHBO koffer aanwezig. Op zondag is het zelfbediening, in de koelkast staat frisdrank, etenswaar en een geldkistje voor alle contante betalingen. Ook hier geldt dus: kleingeld meenemen.

Districtskampioenschappen senioren Top standaardteams

Wij willen er nogmaals op wijzen dat dit seizoen voor het eerst in de senioren district top klassen voor standaard teams heren en dames, na afloop van de reguliere competitie, de nummers 1, 2 en 3 wedstrijden spelen om het district kampioenschap. De districtkampioen zal worden afgevaardigd voor promotiewedstrijden naar de landelijke hoofdklasse indoor.

Deze wedstrijden vinden plaats op zondag 29 januari.

De voorgenomen play-offs tussen nummers 4 en 5 van de districts top en de nummer 2 van de eerste klasse om twee plaatsen in de district Top klasse gaan niet door. Dit bleek planningstechnisch niet haalbaar.

Bondsarbitrage

Gezien de terugloop van het aantal bondsscheidsrechters zullen voor wedstrijden voor de senioren reserve top klasse heren en dames geen bondsscheidsrechters meer aangewezen kunnen worden. De teams zullen elkaar dus moeten fluiten. Inmiddels hebben de betrokken clubs een schema ontvangen, dat aangeeft welk team welke wedstrijd op een avond moet fluiten.

Data zaalhockey competitie 2011-2012

1. 10/11 dec

2. 17/18 dec (=1e speelweekend topkl senioren en junioren)

3. 07/08 jan (=dubbel speelweekend topkl senioren standaard*)

4. 14/15 jan

5. 21/22 jan (=laatste reguliere speelweekend topkl senioren standaard)

6. 28/29 jan (=laatste reguliere speelweekend topkl junioren en res top senioren)

7. 04/ 05 feb

8. 11/ 12 feb

31 december is op veler verzoek voor zowel jeugd toppoules als senioren toppoules komen te vervallen, voor senioren was een dubbel weekend 7/8 jan onvermijdelijk.

Data zaalhockey kampioenschappen 2011-2012

Zo 29 jan Districtskampioenschappen senioren Delft.

Zat 04 feb Districtskampioenschappen ZH A, B, C, D jeugd, Delft.

Zat 04 feb Landskampioenschappen senioren reserve, Amsterdam

Zo 05 feb Landskampioenschappen & Play-offs Senioren, Amsterdam

Zat 11 feb Landskampioenschappen A,B,C jeugd, Arnhem.

Zo 12 feb Landskampioenschappen A,B, jeugd, Arnhem

Zo 12 feb Landskampioenschappen jongens D jeugd, Nijmegen

Zo 12 feb Landskampioenschappen meisjes D jeugd, Zwolle.

Automatisch incasso

Inschrijfgeld voor deelname aan zaalcompetitie en boetes worden, net als alle andere afdrachten aan de KNHB, dmv automatische incasso geïnd door de afdeling (Leden-)Administratie & Financiën van het Bondsbureau in Nieuwegein.

Tot slot wensen wij iedereen hele prettige Kerstdagen en een Voorspoedig 2012 toe!!