Bond

KNHB verenigingsnieuwsbrief 21 oktober 2010

22-10-2010

Beste lezer,

Hierbij ontvangt u de negenentwintigste verenigingsnieuwsbrief van het jaar 2010. De nieuwsbrief verschijnt normaliter eens in de twee weken en wordt alleen via e-mail verzonden. Wij verzoeken het secretariaat de nieuwsbrief te mailen aan het bestuur van de vereniging en de webmaster van uw site.

Inhoud:
- Goed Gezien Scheids!
- Teamopgave: Opgave van alle seniorenteams
- Inschrijving Nat. Shell Schoolhockeycompetitie 2011 gestart
- Uitnodiging RKB Zaalhockey
- Wie gaat de Vrijwilligerstrofee 2010 winnen?
- Euro Hockey League wordt op 29 oktober vervolgd in Terrassa

Goed Gezien Scheids!
BDO en de KNHB lanceren donderdag 21 oktober de campagne 'Goed Gezien Scheids'. Het doel van deze campagne is om de kennis van spelregels te verbeteren en arbitrage op een positieve en aansprekende wijze onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Vanaf 21 oktober is de pagina goedgezienscheids.nl online. Eén van de belangrijkste zaken die hier gepresenteerd wordt is de 'fluitsimulator'. Bij het spelen van deze online game beleef je een hockeywedstrijd vanuit het oogpunt van de scheidsrechter. Daarnaast is er een speciale iPhone applicatie ontwikkeld, genaamd 'fluit toolkit', om de scheidsrechter te assisteren tijdens het fluiten van een hockeywedstrijd. Klik hier om naar de site te gaan.

Teamopgave: Opgave van alle seniorenteams
Verenigingen dienen uiterlijk 31 oktober 2010 een teamopgave (voor seniorenteams) in te sturen. Een teamopgave is een voor haar bindende opgave met de namen van de spelers die per team zijn ingedeeld. Het formulier "teamopgaven heren- en damesteams" kunt u downloaden op www.knhb.nl. Klik hier. Wij adviseren u om vóór het invullen van de formulieren, hoofdstuk B.8 van het Bondsreglement 2010 goed door te nemen. De volledig ingevulde formulieren dienen door een bestuurslid van uw vereniging te worden gemaild aan [email protected] met een cc aan een medebestuurslid. Indien deze formulieren op 31 oktober 2010 niet door het bondsbureau zijn ontvangen, kan er een boete worden opgelegd van € 250,00, conform het bondsreglement artikel B.8.3.4.

Inschrijving Nat. Shell Schoolhockeycompetitie 2011 gestart
De KNHB organiseert ieder jaar de Nat. Shell Schoolhockeycompetitie voor het Voortgezet Onderwijs. Dit jaar vinden de voorronden plaats op vrijdag 15 april 2011 en de finaledag op 10 juni 2011. De KNHB is weer op zoek naar verenigingen die een voorronden willen organiseren en naar enthousiaste scheidsrechters die kunnen fluiten. Bovendien ontvangen alle verengingen deze week de informatie en poster per post. Klik hier voor meer informatie

Uitnodiging RKB Zaalhockey
Graag nodigen wij u uit voor de Regionale Kennis Bijeenkomst (RKB) georganiseerd door de KNHB Academie, de voormalige 6 x 2 bijscholing. De RKB's worden aangeboden in de 6 districten en vinden plaats in de periode van 15 t/m 30 november 2010. De bijeenkomsten zijn opgesplitst in een theorie en praktijkgedeelte en zijn bedoeld voor alle Trainers/Coaches van zaalteams, Technisch Coördinatoren en Technische Commissies van de verenigingen. De workshops worden verzorgd door één van de volgende personen: Marieke Dijkstra (Oud-Zaalinternational en assistent bondscoach Nederlands zaalteam Dames), Patrick Bakker (Trainer Amsterdam Dames 1) en Rick Mathijssen (Trainer/coach Hurley Dames 1).  Klik hier voor meer informatie en het inschrijfformulier.

Euro Hockey League wordt op 29 oktober vervolgd in Terrassa
Het EHL seizoen bestaat uit vijf speelronden die in vier weekenden gespeeld worden. De start van het Euro Hockey League seizoen 2010-2011 vindt plaats op MHC Oranje Zwart in Eindhoven (Ronde 1.1.). In Terrassa (Atlétic Terrassa HC) wordt Ronde 1.2 gespeeld van 29-31 oktober. Via www.ehlhockey.tv kan men kaarten kopen. Maar via deze website kan je ook gratis alle wedstrijden via de livestream  bekijken. De wedstrijden beginnen iedere dag om 9.30 uur.

Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Hockey Bond