Bond

Benefietwedstrijd voor slachtoffers overstromingen Pakistan

Nieuws afbeelding 30-8-2010
Beste lezer,

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) organiseert mede op verzoek van Pakistan Hockey Federation en de Pakistaanse ambassade in samenwerking met hockeyclub Rotterdam en Samenwerkende Hulp Organisaties (SHO) op 14 september 2010 een benefietwedstrijd voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan. De opbrengst van deze actie gaat naar giro 555.

Op 14 september vindt op hockeyclub Rotterdam de benefietwedstrijd tussen Nederland en Pakistan plaats. Het (voor)programma start om 19.00 uur. Deze benefietwedstrijd heeft als doel zo veel mogelijk geld in te zamelen voor de slachtoffers van de overstromingen in Pakistan. Ook de FIH, de Internationale Hockey Federatie, heeft de KNHB gevraagd aandacht te besteden aan de ramp in het belang van de internationale hockeygemeenschap.
Ambassadeurs

Internationals, zoals aanvoerder Teun de Nooijer zetten zich in voor deze actie en vragen vanaf donderdag 26 augustus, de landelijke inzameldag, op radio en tv aandacht voor deze benefietwedstrijd. Donderdag 26 augustus nemen internationals onder andere plaats in het belpanel van de NOS en Teun de Nooijer en Roelant Oltmans nemen plaats bij het avondprogramma On Air, dat ook in het teken staat van de ramp in Pakistan.

Acties
Om zoveel mogelijk geld op te halen voor de benefietwedstrijd roept de KNHB alle hockeyverenigingen op om € 1 per lid te doneren op Giro 555. Bovendien vraagt de KNHB iedereen met zijn of haar club, team en sponsoren geld in te zamelen en de donatie aan te bieden tijdens deze benefietavond. Gedurende deze avond wordt er gecollecteerd en ook machtigingskaarten uitgedeeld aan het publiek.
Alle verenigingen ontvangen voor aanvang van het eerste competitieweekend (11 en 12 september) machtigingskaarten om te verspreiden onder haar leden.

Speciale band met Pakistan
Directeur van de KNHB, Johan Wakkie: "De Nederlandse hockeywereld is nauw verbonden aan Pakistaanse hockeywereld. Van oudsher heeft Nederland een speciale band met de Pakistaanse hockeyers. Diverse Pakistani speelden jaren lang in de Nederlandse competitie zoals de huidige keeper Akbar van Larensche M.H.C., Abbas (H.C. Rotterdam en Amsterdamsche H.& B.C.), Shahbaz (M.H.C. Oranje - Zwart) en Waseem (H.C. Rotterdam). Roelant Oltmans en Hans Jorritsma zijn in het verleden bondscoach geweest van zowel het Nederlands elftal als later het Pakistaanse nationale elftal. De huidige bondscoach van Pakistan is de Nederlander, Michel van de Heuvel.
In 1998 hebben we 800.000 gulden opgehaald voor het goede doel Dar Ul Sukun, een nieuw tehuis voor gehandicapte kinderen. In 2005 is een grote landelijke campagne geweest waarbij in het totaal 40 miljoen euro opgehaald is. We willen met de benefietwedstrijd op 14 september ook een mooi bedrag doneren aan giro 555."
Alle informatie over de ramp is te vinden op de website van de Samenwerkende Hulp Organisaties (SHO): www.giro555.nl .

Meer informatie over het programma rondom de wedstrijd is binnenkort te lezen op www.knhb.nl en www.hockey.nl

Extra informatie voor de verenigingen volgt snel (bijvoorbeeld te gebruiken beeld voor posters, flyers en voor clubsites).

Voor vragen neem contact op met afdeling communicatie van KNHB: 030-751 34 24.

Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Hockey Bond