Bond

ZH-bulletin nr. 02, 2010-2011

15-7-2010

ZH-bulletin nr. 2 (15 Juli 2010)

Alle wijzigingen etc. voor het seizoen 2010-2011 verzoeken wij u door te geven aan het districtskantoor per mail:

[email protected] met een CC aan de competitieleider Rob Petri [email protected]

Definitieve indeling van de jeugdelftallen 2010 - 2011

Deze is, na verwerking van de opmerkingen bij de Perzische Markt (niet alles lukte, maar de opmerkingen blijven bewaard voor als er terugtrekkingen komen), bijgevoegd.

Eventuele verzoeken tot wijziging en terugtrekking zullen in één keer verwerkt worden na de vakantie van Rob Petri.

Aarzel niet verzoeken tot wijzigingen bij de herindeling in te dienen.

Dit moet dan wel gebeuren vóór 1 oktober 2010.

Voor wijzigingen bij de D8- naar D11-tallen en andersom dienen jullie ook de “Jongste Jeugd – commissie” te benaderen; dit moet ook gebeuren vóór 1 oktober 2010.

Voorlopige indeling van de seniorencompetitie 2010 - 2011

Ook deze vinden jullie bij dit bulletin; alle afdelingen zijn volgens opgave van de verenigingen ingedeeld.

Indien er bij de Dames 18+ nog 1 of 2 teams bijkomen kan er gestart worden met een poule van 12 teams met een volledige competitie (dus zonder herindeling). Kijk nog even goed binnen de vereniging of er nog een team daarvoor in aanmerking komt.

Her en der zijn er nog wat vrije plaatsen te verdelen. Indien jullie opmerkingen hebben t.a.v. de voorlopige indeling, reageer dan z.s.m. (in ieder geval vóór 7 augustus a.s. ).Wij kunnen dan nog wat herschikkingen toepassen, waar nodig is.

Op 12 augustus zal de definitieve indeling gemaakt worden; alle wijzigingen daarna zullen jullie een boete gaan kosten.

Competitiedata seizoen 2010 - 2011

Bijgevoegd de competitiedata seizoen 2010-2011, district Zuid-Holland met daarin ook de speeldata voor Heren veteranen LV .

Competitieprogramma voor het seizoen 2010 - 2011

Het ligt in de bedoeling om het competitieprogramma voor het komende seizoen in zijn geheel vóór woensdag 25 augustus, de voorlichtingsavond voor wedstrijdsecretarissen binnen het district, bekend te maken via de site van de KNHB. De voorlichtingsavond wordt gehouden in het clubhuis van L.H.C. Roomburg te Leiden, aanvang 20.00 uur.

N.B. Dit is de gelegenheid voor de wedstrijdsecretarissen om elkaar eens persoonlijk te

ontmoeten !!

Om deze opzet te doen slagen, is het noodzakelijk om zo min mogelijk wijzigingen na 13 augustus 2010 te doen toepassen. Uw medewerking wordt hierbij zeer op prijs gesteld !!

WIJZIGINGEN, c.q. TERUGTREKKINGEN UITSLUITEND VIA DE MAIL TE RICHTEN AAN

de districtscompetitieleider

[email protected] (met een CC aan [email protected] )

Voor alle duidelijkheid :

- verenigingen die na 16 juli 2010 elftallen uit de competitie terugtrekken, kunnen een boete opgelegd krijgen van € 50,00 per teruggetrokken team.

- verenigingen die na 13 augustus 2010 elftallen uit de competitie terugtrekken, kunnen een boete opgelegd krijgen van € 75,00 per teruggetrokken team.

- verenigingen die tijdens de competitie elftallen uit de competitie terugtrekken, kunnen een boete opgelegd krijgen van € 175,00 per teruggetrokken team.

Topjeugd, jongens en meisjes A, B en C

Na de voorrondes (rond de herfstvakantie) zullen bij de herindeling de volgende aantallen doorstromen naar de landelijke competities en de IDC-competities :

Jongens A :

Meisjes A :

IDC 2 teams

Jongens B :

Meisjes B :

landelijk 4 teams

Jongens C :

IDC I 3 teams

IDC II 3 teams

Meisjes C :

IDC I 3 teams

IDC II 2 teams

Verleende dispensaties jeugd voor seizoen 2010 – 2011

Dispensaties

Voor het seizoen 2010 – 2011 dienen verzoeken voor dispensatie bij de jeugd uitsluitend schriftelijk te worden ingediend vóór 1 juni 2010, gericht aan het districtskantoor te Den Haag ([email protected])

Algemene richtlijn dispensatie jeugd :

Jeugdspelers mogen in een hogere leeftijdscategorie uitkomen, maar niet in een lagere leeftijdscategorie.

Een vereniging kan een verzoek indienen tot dispensatie op deze regel, op basis van twee gronden:

medische beweegredenen (medische verklaring);

ontbreken van een elftal in een bepaalde categorie.

Bij de beoordeling van een dispensatieverzoek, wordt gelet op het aantal spelers met dispensatie binnen een team (max. 3 spelers) en de leeftijd van de betrokken speler (maximaal één jaar ouder dan de einddatum van de leeftijdscategorie, waarvoor een dispensatie wordt gevraagd).

In bijzondere gevallen kan de competitieleiding, gehoord de verenigingen, van deze richtlijnen afwijken.

Géén dispensatie wordt verleend voor spelers

- uitkomend in de hoogste klasse in de districtscompetitie

- uitkomend in de IDC

- uitkomend in de landelijke competitie.

Beslissingen van de districtsbestuurscommissie hieromtrent zijn bindend en gelden voor het met name genoemd seizoen.

Men moet ermee rekening houden dat geen dispensatie verleend wordt, als na de herindeling het team uitkomt in de TOP-poule van de districtscompetitie.

De namen van de jeugdspelers aan wie dispensatie wordt verleend, zullen worden opgenomen in het ZH-bulletin, tezamen met de naam van de vereniging en de leeftijdscategorie, waarin zij mogen uitkomen.

Een dispensatieverzoek dient de navolgende informatie te bevatten :

- opgave van naam en geboortedatum van de speler waarvoor dispensatie wordt aangevraagd.

- opgave van het aantal spelers dat uitkomt in de leeftijdscategorie waarvoor dispensatie wordt aangevraagd.

- opgave van het aantal spelers waarvoor dispensatie (op niet medische gronden) is aangevraagd.

- vermelding van naam, adres en telefoonnummer van de verenigingsfunctionaris, waarbij informatie kan worden ingewonnen door de districtsbestuurscommissie.

- een dispensatieverzoek dient (mede) te zijn ondertekend door de voorzitter van de vereniging.

Krimpen

Jurriaan van Walsum